Wednesday, June 18, 2008

Man förändras

Många gånger i livet får man tillfälle att förändras. Ibland gör man det bästa av dessa tillfällen, ibland hemfaller man åt ovanor som är mindre trivsamma.

En ny vana för mig är att ständigt söka av marken i letandet efter tuggvänliga saker som jag vill se före Keo. Sånt har jag aldrig tänkt på förr.

En ny vana för mig är även att gå upp lite tidigt på morgonen. Det behövs för annars blir det våta fläckar på golvet. Jag till och med stannar uppe när jag varit ute! (Oftast)

En annan ny vana är att gå med tjock stickad tröja på sommaren. Det gör mindre ont när han bits då.

En ny vana som jag inte är så stolt över är att jag sitter i soffan nästan hela dagarna. Jag har ju inget att göra - direkt - och datorn är av bärbart format, TV.n visar skitprogram som lockar ändå och Internet erbjuder så mycket roligt. (Inte bara Facebook...)

...därför har jag bestämt mig för att jag måste skapa en ny vana till: jag ska börja springa. Jag gjorde det tidigare i vår, riktigt duktig var jag, men de sensate veckorna har jag slarvat. Så, dags för ny vana nr 5! Hejja på mig!

/yrsa, i vardagsrummet, framför TV och dator, med stor-dreglande hund i hundkorgen. (Vi har ringt veterinären för han började i natt. Återkommer med besked när vi vet något. Om han fortsätter dregla ska vi ringa i eftermiddag igen.)


Och så några bilder till, så ni ser hur han växer!

Hej


Snart får jag inte plats längre!


På sommaren ska man pressa i solen, väl?

1 comment:

Anonymous said...

orkar keo springa med? det är många joggare här omkring som har med sina hundar. två flugor på smällen?
kram
Hanna (nej, inte mycket gladare eller klokare. Vissa område klarnar; andra mörknar än mer... BLÄ!)