Friday, May 23, 2008

Att minnas

Jag har vid några tillfällen tidigare funderat över platser som inte längre minns mig så som jag vill minnas dem.

Min far sa idag på telefonen "Jag är ju född här, jag kan gå in och ut mellan olika tider hur jag vill. Om jag bara tittar med ögonen för idag ser jag inte historien, då ser jag bara en bostadsort som alla andra. Det moderna samhället. Men jag kan också se alla de minnen som finns på denna plats. Men dem kan ju inte någon annan se."

Det där är precis vad jag skriver om i min magisteruppsats. Han är så klok min far, så seende. Det är skönt att prata med honom, han förstår och ser så mycket. Tar mina tankar vidare.



-------------------------

Sambon har fått tillbaka sitt Wii som varit på lagning i fem veckor. Men det är inte lagat. Det är irriterande, tycker han och tycker jag.

-------------------------

På måndag påbörjar jag och vännen en lång resa genom Sverige, tillsammans med Zappa och Agnes. Det ska bli så roligt och jag är så hedrad och glad och stolt att hon frågade om just jag ville följa med. Det ska bli så häftigt!

-------------------------

/yrsa, som borde göra annat

No comments: