Friday, September 26, 2008

Ja så var det dags

Jag ska söka en tjänst som jag faktiskt vill ha.

Men tänk om jag inte får den? Vad gör jag då?

Äsch, det får bli som vanligt, inga förväntningar så blir man inte besviken. Men drömma och hoppas...ja, det blir nog svårt att låta bli den här gången...

Annars, arbetslösheten märks inte av så mycket, har fullt upp ändå. Söker minst ett arbete om dagen, tar hand om valpen och dessutom blir det en del ströjobb på olika håll. Så, som sagt, fullt upp ändå. Men självförtroendet...det kan liksom inte vara på topp när man inte har något stadigt. Fast det är klart, valpen får väl anses vara stadig då!

Hör av er om ni vet någon ledig plats på jordklotet för en liten yrsa!

Kram på er

1 comment:

Catarina said...

Jag håller tummarna!

(Du vet att jag skulle anställa dig när som helst om jag hade chansen...)

Förstår det där med självförtroendet. Men det gäller att lyfta sig ur det lilla tänkandet och se livet som en stor och spännande resa. Ibland åker man fort, ibland långsamt. Ibland åkte man fel, ibland var där en återvändsgränd. Men man är alltid på väg i alla fall.