Monday, April 21, 2008

Hmmm

Så klurigt.

Min körskolelärare (ska ta körkort nu) viftar runt med uttryck som "kör som en kärring", "libanes-spring" och "mupptaxi".

Vad ska jag göra? Jag säger ifrån, men han är rapp i kaften och jag får svar som bara rullar vidare i samma stil. Han säger, apropå min mycket långsamma hastighet: "Det är kärringvarning nu!" Jag säger: Åja, nog måste du ha haft manliga elever som kört långsamt också?" Han svarar: "Javisst har jag haft manliga elever som kört som kärringar..."

Jag vet att han förstår vad jag menar, jag vet att han vet att han är ute på tunn is, men varför kan han inte bara skärpa sig på samma sätt som han vill att jag ska skärpa mig när det häller att placera bilen rätt?

Over and out!
/yrsa som vänder näsan mot solen och skakar av sig nästan det mesta

1 comment:

Catarina said...

Vad gör man med sådana människor?!? Säger emot rakt och tydligt ibland, biter ihop ibland, antagligen. Jag tror inte vi kan förändra dem...

Så om han ändå är en bra bilskolelärare får du väl stå ut. Annars: byt! Det är viktigt att inte kompromissa med människovärdet.