Wednesday, November 19, 2008

Ytterligare förändringar

Jag skrev i våras om hur våra kvällspromenader förändrades iom beslutet att skaffa hund.

Andra saker har också förändrats.

Jag gör något som jag inte borde, jag tittar på annonser på hemnet. Sambo tycker inte om det, tycker att det verkar som att jag inte trivs med tillvaron som den är nu. Det gör jag, men jag vill ändå fundera, tänka, titta, fantisera, undra och kolla lite. Jag är av den åsikten att även om vi inte köper någon gård IDAG så är det bra att ha kollat på dem under en lång tid. Så att man har en uppfattning, liksom.

Mitt tittande har förändrats sedan Keo kom. Förr tittade jag på interiören. Hur såg rummen ut? Golven? Köket? Arbetsytor? Förvaring och garderober? Ljuset?

Nu tittar jag på exteriörbilderna: Var är vägen, finns det möjlighet att ha honom lös på gården utan att oroa sig? Grannar? Verkar det finnas fin tillgång till skogsmarker? Finns ett grovkök/grovingång?

Ja, man förändras, ens seende förändras, ens preferenser förändras, ens behov förändras.

Flytt? Nej, det är faktiskt inte aktuellt, men innan hund nr två kommer så bor vi på gård med mycket skog runtomkring. Om jag får bestämma.

/yrsa

No comments: