Monday, September 17, 2007

Har du vant dig vid din älskades händer?

jag menar inte det sexuella, jag menar

ryggpartiets känsla mot din underarm när du håller om
dina inbuktningar mot den andres utbuktningar
handens värme och fuktighet
nackens rundning i din handflata
din älskades armhåla i förhållande till din axel

var ni skaver när ni går
steglängden på kvällspromenaden

lukterna
ljuden
rumpans reaktion på ditt tjuvnyp
famnens trygghet när världen känns mindre så

vridningar, rytmer, snedheter, vighet, mjukdelar och knotor

har du vant dig vid din älskades kropp?

2 comments:

Anonymous said...

Den andres kropp är nu brännande hud..



Men hur är MIN kropp, vad är den? Jag vet vad den är för mig men vad är den i relation till någon annan? Har tänkt en del på hur mycket / lite jag tänker på min kropp och mig själv som en del i något annat. Inte bara jag utan jag i en bekräftande omgivning. Tror inte det är något negativt, man är ju alltid en del av ett sammanhang. Bara så svårt att veta när och var det är jag som bestämer mitt jag och när det är omgivningen som har "makten" över min kropp?!

Anonymous said...

fösta tanken: fint:)
till det kära tågsällskapet (som jag sett alldeles för lite av på senaste tiden...): Vad jag vet så delas tänkarna om jaget, både in- och utsida, i två huvudgrupper. De som tänker att man är summan av hur man blir uppfattad och de som tänker att men har ett eget som andra uppfattar. klurigt att förklara det här:P Jag gillar iaf att tänka att människor har en egen kärna.
Svårt är att veta om ens egna uppfattningar färgats av omgivningens...
Hahaha... det här blev flummigt:P vill diskutera live!

kram på er